Copii si fascinatia focului. Atentie, incendiile nu tin cont de nimic

26.09.2012 20:10

Gabriel Gaina | www.greensphera.ro

Astazi, 26 septembrie, in jurul orei 18:30, trecand pe langa depozitul parasit de langa halta CFR Otelu Rosu, spatiu in care cu cativa ani in urma se comercializau materiale de constructie, am simtit initial un miros greu de fum, apoi am vazut un copil de vreo 6 ani care a iesit grabit si s-a indreptat spre cladirea fostei gari.

Intrigat de cele descrise mai sus am intrat in cladire si am vazut podeaua acoperita de diverse resturi de material plastic, hartii, carton, chiar si cateva bucati de scandura, fumul s-a simtit si mai puternic iar intr-o mica incapere de pe latura invecinata cu halta CFR am zarit si "izvorul" fumului pe care-l simtisem adineauri, FOCUL. Un morman de hartii ardea in acea mica incapere cu toate geamurile sparte, formand un foc destul de mare, asta si datorita curentilor de aer. Am atentionat pe cei mai apropiati vecini despre pericolul de incendiu si le-am cerut apa si galeti sau ceva vase mai mari.

Impreuna am reusit sa stingem focul, daca acesta nu era observat la timp s-ar fi extins direct la acoperisul din lemn, cladirea neavand un planseu intre spatiul util si pod. In tot acest timp in gara asteptau trenul 3 calatori, eu i-am vazut in departare stand pe banci, ei n-au observat insa fumul gros care iesea prin golurile geamurilor sparte, exact pe partea cu peronul. 

Iata cum o combinatie reusita de noroc, spirit de observatie, tehnologie si actiune civica hotarata a indepartat un pericol iminent. 

Multumim si pe aceasta cale pentru promptitudine celor de la 112, pompierilor si Politiei din Otelu Rosu care au intervenit la acest incident desi se reusise stingerea focului de catre cetateni si ii asigurasem la telefon ca pericolul a trecut. Este inca o dovada a faptului ca datoria este datorie si profesionistii stiu cum sa actioneze, asigurandu-se la fata locului ca pericolul a trecut. Eu personal le multumesc cetatenilor care au ajutat la stingerea focului, celor care s-au oprit din drumul lor, preocupati de ce se intampla in orasul lor.

Apelul catre parinti este inevitabil: << Supravegheati cu atentie copii si locurile lor preferate de joaca ! >> Fascinatia copiilor pentru foc este cunoscuta de noi toti insa consecintele jocului cu focul nu sunt cunoscute de cei mici care uneori, in joaca, risca foarte mult si inconstient.

 

 

Back

Search site

© 2010 Greensphera WebDesign